torsdag 10 april 2014

Sakta smyger sig våren fram. Det har regnat massor och varit ruggigt ett tag, inte alls lockande att vara utomhus mer än nödvändigt. Jag har mest stannat inne och inte alls varit ute och upptäckt våren. Gissar att det är hög tid nu, när regnet gett med sig kommer allt att börja grönska och växa. Då brukar det gå alldeles för fort. Har ni hunnit vara ute och njuta av alla vårtecken ännu? I helgen ska det tydligen bli soligt och fint, så nu är det kanske dags att flytta ut fikat i vårgrönskan istället….

2 kommentarer:

  1. Hos mig har det fullkomligt exploderat i naturen och i trädgården, växterna i min perennrabatt växer så det knakar och rapsen står snart i full blom så det är bråda tider att hinna fotografera allt vackert. Vi håller på att bygga ihop ett växthus också, grunden är klar, huset ihopskruvat och till helgen ska det gjutas fast. Förhoppningsvis kommer glasen på plats under valborgshelgen, ska bli så roligt att inviga växthuset sedan.
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har hänt massor sedan jag skrev det här inlägget. När solen kom hände allt på en gång. Nu vill jag stoppa tiden. Jag har inte alls hunnit med att fotografera allt jag vill. Vad underbart med ett växthus, det ger ju verkligen möjlighet att förlänga säsongen och att driva upp egna plantor. Förstår att du längtar tills det är klart. Ha en fin helg du också!

      Radera