fredag 20 december 2013

Julstämning på gång

Till sist blev det julbak och godis hemma i köket! En av döttrarnas klass hade julmarknad förra helgen och även om tiden inte riktigt fanns så var det bara att ta vara på det stora engagemanget från alla. Hon fixade det mesta på egen hand, men lite hjälpte jag till med packning och annan assistans. Det blev massor av chokladbollar, choklad med puffat ris och de finaste glaserade pepparkakor man kan tänka sig (tyvärr finns inte de på bild). Försäljningen gick bra - trots regn och blåst fick klassen in en del till sin skolresa. Framför allt var de stolta och nöjda med allt fint och gott som fanns till försäljning. Och hemma i köket fick vi äntligen lite julkänsla! Önskar er en fin fjärde advent och hoppas att julkänslan börjar infinna sig även hos er.

6 kommentarer:

  1. Vilken läcker smällkaramell.
    God Jul önskar jag dig
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika Christensen: Tack, det har varit lugnt och skönt - precis som jag önskade mig. Hoppas att du också haft det bra.

      Radera
  2. Åh vilka härliga bilder! Här kan man verkligen tala om julstämning. Vill hoppa in här och önska dig en riktigt God Jul. Ha det gott på alla vis.

    Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tankevågor: Vad roligt att höra av dig! Du är saknad och efterlängtad. Ha det så gott du också!

      Radera
  3. En Riktigt GOD JUL önskar jag dig också....jag säger bara MUMS!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt gick till julmarknaden, så det blev inget kvar att smaka… Men bra för klasskassan! Hoppas att du haft en fin jul!

      Radera