torsdag 14 december 2017

Välkommen till mig

Idag är en mulen och blåsig decemberdag. Trots mörkret finns så mycket vackert den här tiden; alla adventsstjärnor som lyser i fönstren, butikernas och stadens dekorationer, tända ljus och mysfika i lugn och ro. Just idag har jag bestämt mig för att göra en nystart med mitt bloggande. Efter en väldigt väldigt lång paus längtar jag efter att börja blogga igen. Det blir en blandning av det som är mitt jobb och mina intressen - foto, trädgård, mat, hälsa och natur. Jag önskar dig varmt välkommen och hoppas att du ska trivas här hos mig.

4 kommentarer:

  1. Hej igen! Angående baklavan så använde jag mandel och pistagenötter som jag hackade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar. Har tänkt testa att göra baklava någon gång men det har aldrig blivit av. Tror att det blir gott med de nötter du valt. Valnötter kan ibland bli lite väl kraftiga i smaken.

      Radera
  2. Skrev en kommentar men den visas inte... i alla fall så tycker jag att det är kul att du börjar blogga igen, ska titta in med jämna mellanrum. Själv hade jag också ett uppehåll men började igen för att jag tycker att bloggandet fungerar så bra som dagbok, det är så behändigt att kunna gå tillbaks i tiden och se vad som hände för t ex ett år sedan. Lycka till med nystarten och God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Camilla! Nu känns det som om det skulle vara väldigt kul att sätta igång men jag vet förstås inte hur uthållig jag är. Å många sätt är det enkelt med instagram som går så snabbt men bloggen har andra värden. Håller med om att det är roligt att kunna titta tillbaka. Skulle gärna vara lite tydligare i min inriktning men vill ända ha möjlighet att göra lite av varje från mitt liv. Kul att du tittade in. Önskar dig också en riktigt God Jul!

      Radera